stawki w dużych firmach
Thread poster: Wojciech Szczerek
Wojciech Szczerek
Wojciech Szczerek  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 14:50
English to Polish
+ ...
Feb 19, 2018

Drodzy Koledzy i Drogie Koleżanki,
ostatnio postanowiłem poszerzyć listę firm, z którymi współpracuję zdalnie jako tłumacz. Jestem "początkującym" (w porównaniu z większością tutaj), ale bądź co bądź profesjonalnym tłumaczem z konkretnymi specjalizacjami w parze językowej polski-angielski.

Trafiłem na oferty ze strony producenta CAT tool, które wszyscy dobrze znamy (na literę między "R" a "Y" na klawiaturze) - może nie być to stricte ten sam prawny b
... See more
Drodzy Koledzy i Drogie Koleżanki,
ostatnio postanowiłem poszerzyć listę firm, z którymi współpracuję zdalnie jako tłumacz. Jestem "początkującym" (w porównaniu z większością tutaj), ale bądź co bądź profesjonalnym tłumaczem z konkretnymi specjalizacjami w parze językowej polski-angielski.

Trafiłem na oferty ze strony producenta CAT tool, które wszyscy dobrze znamy (na literę między "R" a "Y" na klawiaturze) - może nie być to stricte ten sam prawny byt, ale marka w oczywisty sposób ta sama.

Nie orientuję się dobrze w stawkach w mojej parze oferowanych w Polsce, ale otrzymana od polskiego przedstawiciela firmy oferta mnie zszokowała:

"Nasza standardowa stawka za tłumaczenia to 0,08 PLN/ słowo i odpowiednio:

- review: 25% stawki za słowo= 25% x 0,08 PLN= 0,02 PLN/ słowo (total wordcount)

- Post editing: 60% stawki za słowo= 60% x 0,08 PLN= 0,048 PLN/ słowo

- stawka godzinowa 250 x stawka za słowo= 250 x 0,08PLN= 20 PLN/ godzinę"

Biorąc pod uwagę stawki zarówno krajowe jak i międzynarodowe, czy sądzicie, że są one w jakimkolwiek stopniu do przyjęcia?